Frågor om att handla på Magnussons Ur

Magnussons Ur är auktoriserad återförsäljare av alla våra varumärken.

Det kan du absolut göra. När du är i kassan i webbshoppen väljer du ”hämta i butik” som leveranssätt. Det är helt kostnadsfritt.

Våra olika varumärken har olika garantier, men minst 2 år i flera fall upp till 3 års garanti.

OBS! Garantin gäller ej:

  • Skador som orsakats av felaktig skötsel, slarv, felaktig användning eller andra skador som ej beror på material- eller tillverkningsfel.
  • Skador orsakade av ingrepp av annan än vår egen serviceverkstad.
  • Skador på uppdragskronor och glas, repor på glas, länk och boett
  • Skador på läderarmband, plastband, länkar samt ytbeläggning på dessa, samt skador på uret.
  • Fuktskador på ej vattentäta ur där klockan har blivit utsatt för väta.

Skulle olyckan vara framme så ingår alltid en allriskförsäkring från oss. Observera att en försäkring inte täcker normal slitage och att remmar och länkar räknas som en förbrukningsvara.

Information om leveranstid finns vid varje produkt, om denna informationen skulle vara fel så meddelar vi er så fort som möjligt.

Lagerklockor Levereras inom 24 timmar. Ordrar godkända före kl 12.00 helgfri mån-tor skickas samma dag och levereras normalt dagen efter.

Ordrar godkända efter 12.00 skickas nästa helgfria mån-fre för leverans nästföljande vardag.

Ja. Vi har en egen verkstad och egna urmakare. Samtliga garantiärenden sköts av varumärkenas egna servicecenter.

Jag har sett en snygg klocka som inte finns på er hemsida?

Kontakta vår kundtjänst webb@magnussonsur.se ang. märke och modell, så ska vi försöka hjälpa dig att hitta den!

Om er klocka går sönder skickar ni den till oss, eller vänder er till närmsta Stjärnurmakarbutik. Vi eller de ombesörjer att klockan lagas kostnadsfritt om det inträffar inom garantitiden och garantivillkoren.

Skulle det visa sig vara en skada så lämnar våra urmakare alltid ett kostnadsförslag som du först godkänner, innan vi lagar din klocka, men då kan du använda din allriskförsäkring, som du efter ett år har möjlighet att förlänga.

  • Skriv in måttet runt din handled under meddelande i kassan så kortar vi länken innan vi skickar klockan.
  • Kom till vår butik i Göteborg så kortar vi din länk kostnadsfritt vid uppvisande av kvitto och/alt internationell garanti.
  • Gå till din närmsta urmakare så hjälper de gärna till, de kan komma att ta ut en avgift.

Ja det kan man. Vänligen kontakta oss för detaljer kring din gravyr och vad du vill ha graverat, innan du köper klockan.

Frågor om betalning och liknande frågor

Javisst kan du det. Via vår samarbetspartner Klarna erbjuder vi förmånlig avbetalning där du när som helst kan betala av hela beloppet.

Magnussons Ur erbjuder 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten gäller endast om varan återlämnas i oförändrat skick med samtliga tillbehör och i originalförpackning. Varan får ej vara använd.

Fakturan, utan avgift, skickas tillsammans med er klocka och betalas först efter 14 dagar, tryggt och säkert för dig som kund.

  • I samarbete med Klarna erbjuder vi alla kunder i Sverige kortbetalning (Visa, Master Card och American Express) utan extra kostnad.
  • I Sverige erbjuder vi alla våra kunder Direktbetalning med internetbank i samarbete med Klarna.
  • I Sverige erbjuder vi alla våra kunder faktura utan extra kostnad i samarbete med Klarna, samt delbetalning i samarbete med Klarna.

Ja, om du har möjlighet att göra det. Anger du en leveransadress utanför EES (EU, Norge, Island) så dras momsen automatiskt i varukorgen. Har du ett företag som har möjlighet att dra av momsen så görs det i samråd med din revisor.

Vid återsändande av en klocka betalar alltid kunden själv frakten. Vid garantireparation återbetalas det billigaste alternativet av frakten.

Vi rekommenderar dock att man skickar klockan som rekommenderat brev så att den kan spåras. Ni som kund ansvarar för klockan tills den är oss tillhanda. Vi löser inte ut postförskott!